Ångerrätt och retur

Som kund hos Hörnan på Limhamn har du alltid 14 dagars ånger och returrätt på oanvända produkter i nyskick från det att du har mottagit din leverans.

Kostar det något att returnera?

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt Postens portotabell.

Hur gör jag när jag returnerar?

Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig. Observera att vi för närvarande inte kan acceptera returer med andra fraktbolag än Posten.

Du betalar själv för frakten tillbaka och returnerar till följande adress:

Hörnan på Limhamn/SCD AB
Geijersgatan 53
216 19 Malmö

Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du meddelar oss enligt fakturan att du gjort en retur.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. Vi skickar inte ut en ny faktura med korrigerat belopp utan du reglerar själv beloppet och betalar in resterande belopp på aktuellt OCR-nummer. Viktigt är att du betalar in resterande belopp först efter det att du har mottagit ett e-mail från oss där vi tackar för din retur.

Är ordern betald kontaktar vi dig för återbetalning inom 30 dagar.

Bytesrätt

På Hörnan på Limhamn administrerar vi inga byten men du har full ånger och returrätt i 14 dagar. För att byta ut din vara mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället. Alternativt kan du byta din vara hos oss i vår butik Hörnan på Limhamn, Geijersgatan 53, 216 19 Malmö. Notera dock att du endast får det värde som du erlagt på hornanpalimhamn.se som bytesvärde då priserna kan variera. Vänligen medtag kvitto från hornanpalimhamn.se för att denna möjlighet skall kunna utnyttjas.

Ångerrätten

Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.

Ej uthämtade försändelser

För ej uthämtade försändelser förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 89 kr. Ej uthämtade försändelser är inte detsamma som att man utnyttjar sin ånger eller returrätt.

Reklamation

Har du råkat få en defekt vara, något som är felaktigt eller att du saknar något i din leverans så kontaktar du kundservice per mail.

Har du fått en felaktig/defekt produkt, skickar vi dig en returfraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den till oss. Vi skickar en ny vara utan extra kostnad, förutsatt att den finns tillgänglig. Om varan du har reklamerat inte kan ersättas med en ny så gör vi en återbetalning till dig när vi fått den felaktiga varan i retur. Återbetalning görs till dig inom 1 månad. Det är mycket viktigt att du bifogar all information som du får tillsammans med din returfraktsedel så att vi ser att produkten kommer från dig.

Dina personuppgifter

När du uppger dina personuppgifter hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

SCD AB (där hornanpalimhamn.se ingår) har ett register över kunder. Registret innehåller namn, adress/teleadress, leverans-, betalnings- och inköpsuppgifter om dina produkter. Till dina grundläggande uppgifter kan det påföras områdesbaserade och statistiskt beräknade profiler med utgångspunkt från din bostadsadress. Profilfaktorer för området kan vara utbildning, civilstånd, ålder, boendeform och bostadsortens läge, inkomstnivå, antal barn, resvanor och livsstil. Uppgifterna insamlas från dig genom dina inköp eller från annan källa, t.ex. från offentligt tillgängliga register och databaser.

Uppgifterna används av oss för fakturering, leverans av produkter m.m. och som underlag för statistik och marknadsföring. Uppgifterna analyseras och grupperas inför urval, prioritering och planering av kontakter med dig. Marknadsföring kan ske via post, telefon eller på annat sätt (e-mail och SMS används endast i befintlig relation eller efter samtycke). Dina personuppgifter lämnas inte ut till någon utanför SCD AB.

Personuppgifter sparas under den tid du har ett pågående engagemang hos oss och för maximalt 12 månader därefter.  Om du vill avsluta kundrelationen helt efter ett aktivt engagemang är vi tacksamma om du meddelar detta så att vi kan radera dina uppgifter.

Du har rätt att skriftligen utan kostnad begära ett registerutdrag eller rättelse/radering av eventuellt felaktiga uppgifter om dig. Du kan också spärra uppgifterna mot marknadsföring.

För att bli kund hos oss skall du ha fyllt 16 år. För att få handla mot faktura behöver du dock ha fyllt 18 år.

Datasäkerhet

Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) till Hörnan på Limhamn för att utomstående inte skall kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av Hörnan på Limhamn utan skickas endast vidare till kreditkortsföretaget. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t ex i ditt konto och i kassan.

Cookies

Hörnan på Limhamn använder cookies för att hålla reda på vilket språk du ser sajten på, vilken kundtyp du tillhör, om du är inloggad, vilken typ av skärm du har, vad du har i din kundvagn och vilket ordernummer du har när du är i kassan. Du måste tillåta cookies på vår webbplats för att vår site ska fungera bra. I och med att du navigerar på sajten samtycker du att vi lagrar cookies endast för vår egen räkning.


Nyheter

» Inga nya produkter just nu